sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Un strop

 
   
 
 Am luat un strop din marea cea albastră  
 Și bine am voit să-i fie lui  
 Atunci când l-am lăsat să se-ncălzească  
 În vară, sub dogoarea soarelui.  
   
 O clipă doar mai mult de l-am ținut  
 În palma-ntinsă, parcă înspre rugă,  
 Că inspre nicăieri a dispărut  
 Și m-am mirat unde-a putut să fugă.  
   
 Uimit, credeam că s-a putut ascunde  
 Mult mai adânc în cutele din palmă,  
 Însă privind cum zbuciumate  unde  
 Mă biciuiau cu stropi, ca o sudalmă,  
   
 Am înțeles deplina tragedie  
 Și gestul fără rost ce-am săvârșit:  
 În mare doar, precum în veșnicie,  
 E stropul un întreg și-i fericit.  
   
 Tot astfel, tu, de-ai să renunți la mine  
 Ai fi întreagă, fără-asemănare,  
 Dar de ar fi să mă desprind de tine  
 Eu am să pier că stropul cel din mare.
 
 
 
 
 
 

Un comentariu:

  1. stropul de mare,-n palma-ți încălzit,
    a fost măcar o clipă fericit,
    e-ntreagă marea, spui, și fără el?
    poate... dar nu va fi nicicând la fel!

    RăspundețiȘtergere