miercuri, 18 ianuarie 2012

Plângeri

   
 
 
 Învață-mă să plâng, dar nu așa,  
 Ca un răsfăț, sau ca o simplă toană,  
 Ci ca și cum o lume m-ar durea  
 Chinuitor, când sufletul e-o rană.
     
 Învață-mă să plâng, sfâșietor,  
 Precum o mamă ce odoru-și plânge 
 Când prea devreme trece-n alt decor,  
 Cu disperate lacrimi mari, de sânge.  
   
 Învață-mă să plâng, înspăimântat  
 Că au să-mi sece mările-nserarii,  
 Că în curând și eu voi fi plecat  
 La sărbătoarea umbrelor uitării.  
   
 Învață-mă să plâng, dar mai curând,  
 Nu este timp de vorbe sau de vise,  
 Apoi pe ochii-ti incă lăcrimând  
 Să se aștearnă frunzele ucise.  
   
 Răbdare n-am, din traiul meu nătâng  
 Să pot pleca, învață-mă să plâng…
 
 

4 comentarii:

  1. eu plânsului i-am căutat dezvăț
    și mării o albastră vindecare,
    n-ai să găsești în lacrimă răsfăț
    și nici uitării chip de sărbătoare.

    și totuși, de-aș avea o umbră-n plus
    i-aș cere să te-nvețe un surâs...

    RăspundețiȘtergere
  2. desi sunt numai umbre imprejur
    n-ai sa gasesti suras in plina iarna,
    ci doar un strop din cerul tau sa fur,
    apoi, cand disperarea o sa cearna

    iluzii mari pe suflete si-n noi,
    sa devenim iar stropii unei ploi...

    RăspundețiȘtergere
  3. Să plângi mocnit,căci timpului nu-i pasă
    De câtă trudă se prelinge-n noi
    Să plângi deşertăciuni când într-o plasă
    Aruncă vremea pe cei care-s buni...

    RăspundețiȘtergere
  4. Anna,
    Dar nu-s destule lacrimi intr-o mare
    Sa-ngroape risipirea ce-am avut,
    Eu cel din urma, fara de scapare,
    Din tot pe mine insumi m-am pierdut...

    RăspundețiȘtergere